Ja så här ser det ut i dag. Alla slitdelarna är nya. Bussningar, rör, slangar, dämpare, styrleder, bromsdelar, däck och alla gummidamasker och gummipluppar hit och dit. Har sparat alla dugliga bultar, muttra och brickor som blivit blanka och fina igen. Växellåds halvorna ligger slipade och ska få en betande grund och sedan en silverfärgad industrifärg. Till lådan saknas ett av lagrena som jag hoppas dyker upp snart. Så att jag kan plocka ihop det sista på plattan.
Att få montera ihop målade, renoverade och nya prylar är ju så kul......
Var till HE,s färggross i Örebro som "läste" av färgen på den del som jag tog med för att få rätt nyans på inrednings delarna. Skitnöjd.....
Frambromsar enligt årsmodell 1957.
Ett axplock av små prylar som har varit på ytbehandling hos Galfa i Askersund.
Lite mer nymålat. Dubbelt av en del men -66an är tänkt att bli en fusk oval. Så jag fixar dubbelt av en del. En blank och en matt är det tänkt att bli.
Lite nymålade prylar.
Lackbox modell lufftig. Epoxigrund och topplack.
Meanbeams in primer.
Fjäderpaketet kortas hos "Johanssons mekaniska".
Nya bussningar till växellådan. Växelföraren, startmotor m.fl.
Domkraftsfästena blev bra när man fick bort dom från den skumma plåten.
Renoverad styrväxel
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar